Vysoká škola uvedie počet kreditov, ktorého dosiahnutie je podmienkou riadneho skončenia štúdia a ďalšie podmienky, ktoré musí študent splniť v priebehu štúdia študijného programu a na jeho riadne skončenie, vrátane podmienok štátnych skúšok, pravidiel na opakovanie štúdia a pravidiel na predĺženie, prerušenie štúdia. Podmienky ktoré musí študent splniť v priebehu štúdia študijného programu a na jeho riadne skončenie, vrátane podmienok štátnych skúšok, pravidiel na opakovanie štúdia a pravidiel na predĺženie, prerušenie štúdia sú uvedené v Študijnom poriadku UCM (Vnútorný predpis Univerzity sv. Cyrila a Metoda v Trnave 8/2020): https://www.ucm.sk/docs/legislativa/studijny_poriadok_ucm_2020.pdf
Priebeh štúdia na UCM upravuje Študijný poriadok UCM. Umožňuje študentom zvoliť si vlastné tempo štúdia, prináša im flexibilitu vzdelávacieho procesu s prihliadnutím na kreditový systém. Zároveň je Študijný poriadok UCM predmetom administratívneho overovania a kontroly jednotlivých etáp štúdia. Pri zabezpečovaní kvalitného vzdelania študenta má zásadný význam učiteľ, ktorý študentovi umožňuje získať vedomosti, schopnosti a zručnosti. Rôznorodosť študentskej obce a väčší dôraz na výsledky vzdelávania si vyžaduje, aby sa uplatňovalo učenie a vyučovanie orientované na študenta, čím sa mení aj rola učiteľa. Učiteľ študenta motivuje, vedie študenta, ale zároveň mu dáva dostatočný priestor na jeho realizáciu. Počet kreditov, ktorého dosiahnutie je podmienkou riadneho skončenia štúdia je uvedený v študijnom pláne študijného programu.
Na úspešné ukončenie štúdia v ŠP Rádiologická technika potrebuje študent/študentka absolvovať 63 predmetov (povinné a povinne voliteľné predmety) a získať minimálne 180 kreditov. Okrem toho má študent/študentka možnosť si vybrať navyše 3 výberové predmety spolu za 3 kredity.
Pravidlá, formy a metódy vyučovania, učenia sa a hodnotenia študijných výsledkov v študijnom programe, podmienky pre absolvovanie jednotlivých predmetov sú popísané v Informačných listoch predmetov. Tento dokument (tieto dokumenty) okrem definovania samostatných podmienok absolvovania predmetu obsahuje aj ciele predmetu, výsledky vzdelávania, harmonogram výučby, literatúru k predmetu a stupnicu hodnotenia k absolvovaniu predmetu.